Történt
egyszer egy szokatlanul verőfényes, aktuálisan tolvaj szlenggel élve:
brutálisan qrva meleg októberi napon,
hogy a sok kisebb – 1-2 másodperces – áramkimaradások következtében meghalt a
notebookom akkumulátora.
(Ím'
elérkeztem ahhoz a sarkalatos ponthoz, ahol az emberek 99%-ának írott szöveggel szembeni
tűrőképessége padlót fog, ezért nem is számítok hatalmas olvasottsági indexre…
ennek ellenére szokásomhoz híven folytatom a megkezdett, klaviatúrán visszatükröződő
„szájmenésemet”)
Ha
netán valakiben mégis megfogalmazódna az a jogos kérdés, hogy miért is hagytam
az akkumulátort hálózati áramforrásról való használat közben a PC-ben ( ugyanis
az EON részéről szintén jogosan az már felmerült: miért nem?), akkor arra az
volna a válaszom, hogy egy korábbi hasonló (MIÉRT NEM?) esetből tanulva, -
amikor egy akksi nélküli használatot követően, alaplapi meghibásodás miatt eldobhattam
az egész másfél éves szájbatekert ACER-t – szünetmentes tápként használtam a feltölthető
cellákat.
Az
a bizonyos hasonló eset, már több éve történt, és abból tanulva ( vagy
tanulatlanul?) ma már nem fordulok elektromos berendezéseim, áramszolgáltató
szolgáltatási hibái miatt történt meghibásodásai miatt a respekt áramszolgáltatóhoz, az EON-hoz.
Hogy
miért nem érdemes egy magánszemélynek ilyen apró csepű, pár tízezer! forintos
kár miatt zaklatni a Világosság Királyát? Csupán azon egyszerű, saját
tapasztalati oknál fogva, hogy inkorrektek, hazudnak, csűrnek, csavarnak,
bonyolítanak, magyarázkodnak, kifogásokat keresnek, másra mutogatnak, és
bevetik a sajnos gyakran nekik kedvező jog-rendszerünk legkülönfélébb eszközeit.
Egészen
addig, amíg meg nem unják és kiszúrják a „sötétség” szemét, no persze nem kárpótló
fénnyel, hanem a saját szabályzatuk szerint előírt, késedelmi kötbér címén
5000,- jó magyar forinttal. Gondolva
arra, a birka úgy sem mer egyedül nekimenni a „Villanypásztorának”, hiszen
egymagában kevés egy hatalmas multi cég jogászi erejéhez képest. ( Az a legszörnyűbb, hogy sajnálatos módon ez
így is van!...) És itt most említhetnék az EON helyett bankokat, TV-internet
szolgáltatókat, biztosító cégeket stb. stb..
Mielőtt
visszavonhatatlanul belekezdenék a konkrét esetbe, amire a cím is utal,
megemlítenék, a teljesség igénye nélkül, néhány szerintem nem korrekt, tovább
megyek gusztustalanul pofátlan piaci magatartást az EON részéről fogyasztóival,
vevőivel szemben:
Már
rögtön az elején fura volt az, hogy a károk bejelentésének fogadására hivatott
Kft. (ez a Kft. természetesen nem azonos az EON-nal) nem rendelkezik telefonos bejelentési,
illetve szóbeli észrevételt is lehetővé tevő, információszerzési lehetőséggel
(vajon miért?), csupán postai és email címmel. Az email cím szerintem röhejesen
a sóhivatalokra emlékeztet: panasziroda@eon.hu
J
Szembetűnő
volt még anno, hogy az EON-tól kapott válaszlevek alján az ügyintéző neve alatt
soha sem szerepelt ugyanaz az aláírás…
Nem
kis összegbe került, hogy az EON egyik ilyen ügyintézőjének a tanácsára
felküldtem a laptopomat BP.-re szakvélemény beszerzése céljából, miután a
lakásom biztosításának terhére nem lehetett megoldani a kártérítést.
Egy
alkalommal azt írta valamelyik túlinformált ügyintéző, aki velem emberrel
szemben szinte gépként képviselte a cégét (ismét, mint a bankoknál,
tv-internet szolgáltatóknál, biztosító cégeknél,…stb.), hogy a helyi
önkormányzathoz forduljak a kárigényemmel, mert nem vágatta ki a fákat, amelyek
rálógnak a légkábelekre. Ebben csak az volt a szépséghiba, hogy a kérdéses
szakaszon nem volt egy mm légkábel sem, csupán földkábel…. )
Legvégül
arra hivatkozott egy újabb ügyintéző, hogy biztosan csak nálam, az én
rendszeremben volt a hiba, ugyanis nem érkezett a szóban forgó időszakban
mástól telefonon hibabejelentés. Az aláírásokat tartalmazó papírt, amin
összegyűjtöttem a szignókat a hibát észlelő helybeliektől, összetekercseltem és
elhelyeztem a WC-ben.
…folyt:
Ebből
az utóbbiból tanulva, miután az PC akkumlátorom felkiáltott: KO, első dolgom volt, tárcsáztam az EON ingyenesen
hívható hibabejelentőjének számát, azon félelmem ellenére, hogy legutóbb azzal
hajtott el egy „biztosíték fejű”: addig ne pofázzak neki kártérítési igényről,
amíg egy forinttal is tartozom nekik .
A
géphang közölte velem (ismét, mint a bankoknál, tv-internet szolgáltatóknál,
biztosító cégeknél,…stb.), a beszélgetésünket minőségbiztosítási okokból
rögzítik, vagyis ha nem járulok a rögzítéshez, akkor jogom sincs szóban
bejelenteni a hibát, maximum: panasziroda@eon.hu!
J
Naivan
azt gondoltam, ha nekik szabad, nekem miért ne lehetne rögzíteni a
beszélgetést, miután közöltem a már valódi embert utánzó géppel, hogy én is
rögzíteni fogom a beszélgetésünket, ugyanis számomra fontos, hogy elismerjék az
ő (EON) hibájából eredő többszöri kisebb áramkimaradást.
Egészen
addig így is volt, tehát elismerte az áramember, a hiba kijavítása folyamatban
van, amíg nem közöltem vele, hogy én is szeretném rögzíteni a beszélgetésünket,
ha máshogy nem is, tanúk jelenlétében a telefonkészülékem kihangosításával.
Meglepett
a válasza:
-
Nem járulok hozzá, önnek ehhez nincs joga!!!!!!!!!!!! L J
Lassan
már az EON-nal szemben semmihez sem lesz jogom? ! ( mint a bankoknál,
tv.internet szolgáltatóknál, biztosító cégeknél,…stb.)
Nem is beszélve arról, hogy a nagy cégek és szolgáltatók az utolsó postai bélyeg és papírlap árát is felszámítják nekünk, sőt ütik az asztalt érte, amíg, a mi jogos kártérítési igényeinket is magasról lesz@rják.
Nem is értem ezeknek a multi szolgáltatóknak milyen adó terhei is lehetnek, ha az összeset a fogyasztóikra a vevőikre terhelik.... :(
„Quod
licet Iovi, non licet bovi!”
"Talán eltűnök hirtelen,
akár az erdőben a vadnyom." /József Attila)
"Talán eltűnök hirtelen,
akár az erdőben a vadnyom." /József Attila)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése