2012. november 4., vasárnap

„Amit szabad Jupiternek, nem szabad a kisökörnek…”

Történt egyszer egy szokatlanul verőfényes, aktuálisan tolvaj szlenggel élve: brutálisan  qrva meleg októberi napon, hogy a sok kisebb – 1-2 másodperces – áramkimaradások következtében meghalt a notebookom akkumulátora.

(Ím' elérkeztem ahhoz a sarkalatos ponthoz, ahol az emberek 99%-ának írott szöveggel szembeni tűrőképessége padlót fog, ezért nem is számítok hatalmas olvasottsági indexre… ennek ellenére szokásomhoz híven folytatom a megkezdett, klaviatúrán visszatükröződő „szájmenésemet”)

Ha netán valakiben mégis megfogalmazódna az a jogos kérdés, hogy miért is hagytam az akkumulátort hálózati áramforrásról való használat közben a PC-ben ( ugyanis az EON részéről szintén jogosan az már felmerült: miért nem?), akkor arra az volna a válaszom, hogy egy korábbi hasonló (MIÉRT NEM?) esetből tanulva, - amikor egy akksi nélküli használatot követően, alaplapi meghibásodás miatt eldobhattam az egész másfél éves szájbatekert ACER-t  – szünetmentes tápként használtam a feltölthető cellákat.

Az a bizonyos hasonló eset, már több éve történt, és abból tanulva ( vagy tanulatlanul?) ma már nem fordulok elektromos berendezéseim, áramszolgáltató szolgáltatási hibái miatt történt meghibásodásai miatt a respekt áramszolgáltatóhoz, az EON-hoz.

Hogy miért nem érdemes egy magánszemélynek ilyen apró csepű, pár tízezer! forintos kár miatt zaklatni a Világosság Királyát? Csupán azon egyszerű, saját tapasztalati oknál fogva, hogy inkorrektek, hazudnak, csűrnek, csavarnak, bonyolítanak, magyarázkodnak, kifogásokat keresnek, másra mutogatnak, és bevetik a sajnos gyakran nekik kedvező jog-rendszerünk legkülönfélébb eszközeit.

Egészen addig, amíg meg nem unják és kiszúrják a „sötétség” szemét, no persze nem kárpótló fénnyel, hanem a saját szabályzatuk szerint előírt, késedelmi kötbér címén 5000,-  jó magyar forinttal. Gondolva arra, a birka úgy sem mer egyedül nekimenni a „Villanypásztorának”, hiszen egymagában kevés egy hatalmas multi cég jogászi erejéhez képest.  ( Az a legszörnyűbb, hogy sajnálatos módon ez így is van!...) És itt most említhetnék az EON helyett bankokat, TV-internet szolgáltatókat, biztosító cégeket stb. stb..

Mielőtt visszavonhatatlanul belekezdenék a konkrét esetbe, amire a cím is utal, megemlítenék, a teljesség igénye nélkül, néhány szerintem nem korrekt, tovább megyek gusztustalanul pofátlan piaci magatartást az EON részéről fogyasztóival, vevőivel szemben:

Már rögtön az elején fura volt az, hogy a károk bejelentésének fogadására hivatott Kft. (ez a Kft. természetesen nem azonos az EON-nal)  nem rendelkezik telefonos bejelentési, illetve szóbeli észrevételt is lehetővé tevő, információszerzési lehetőséggel (vajon miért?), csupán postai és email címmel. Az email cím szerintem röhejesen a sóhivatalokra emlékeztet: panasziroda@eon.hu J

Szembetűnő volt még anno, hogy az EON-tól kapott válaszlevek alján az ügyintéző neve alatt soha sem szerepelt ugyanaz az aláírás…

Nem kis összegbe került, hogy az EON egyik ilyen ügyintézőjének a tanácsára felküldtem a laptopomat BP.-re szakvélemény beszerzése céljából, miután a lakásom biztosításának terhére nem lehetett megoldani a kártérítést.

Egy alkalommal azt írta valamelyik túlinformált ügyintéző, aki velem emberrel szemben  szinte gépként  képviselte a cégét (ismét, mint a bankoknál, tv-internet szolgáltatóknál, biztosító cégeknél,…stb.), hogy a helyi önkormányzathoz forduljak a kárigényemmel, mert nem vágatta ki a fákat, amelyek rálógnak a légkábelekre. Ebben csak az volt a szépséghiba, hogy a kérdéses szakaszon nem volt egy mm légkábel sem, csupán földkábel…. )

Legvégül arra hivatkozott egy újabb ügyintéző, hogy biztosan csak nálam, az én rendszeremben volt a hiba, ugyanis nem érkezett a szóban forgó időszakban mástól telefonon hibabejelentés. Az aláírásokat tartalmazó papírt, amin összegyűjtöttem a szignókat a hibát észlelő helybeliektől, összetekercseltem és elhelyeztem a WC-ben.

…folyt:

Ebből az utóbbiból tanulva, miután az PC akkumlátorom felkiáltott: KO,  első dolgom volt, tárcsáztam az EON ingyenesen hívható hibabejelentőjének számát, azon félelmem ellenére, hogy legutóbb azzal hajtott el egy „biztosíték fejű”: addig ne pofázzak neki kártérítési igényről, amíg egy forinttal is tartozom nekik .

A géphang közölte velem (ismét, mint a bankoknál, tv-internet szolgáltatóknál, biztosító cégeknél,…stb.), a beszélgetésünket minőségbiztosítási okokból rögzítik, vagyis ha nem járulok a rögzítéshez, akkor jogom sincs szóban bejelenteni a hibát, maximum: panasziroda@eon.hu! J

Naivan azt gondoltam, ha nekik szabad, nekem miért ne lehetne rögzíteni a beszélgetést, miután közöltem a már valódi embert utánzó géppel, hogy én is rögzíteni fogom a beszélgetésünket, ugyanis számomra fontos, hogy elismerjék az ő (EON) hibájából eredő többszöri kisebb áramkimaradást.

Egészen addig így is volt, tehát elismerte az áramember, a hiba kijavítása folyamatban van, amíg nem közöltem vele, hogy én is szeretném rögzíteni a beszélgetésünket, ha máshogy nem is, tanúk jelenlétében a telefonkészülékem kihangosításával.

Meglepett a válasza:
- Nem járulok hozzá, önnek ehhez nincs joga!!!!!!!!!!!! L J

Lassan már az EON-nal szemben semmihez sem lesz jogom? ! ( mint a bankoknál, tv.internet szolgáltatóknál, biztosító cégeknél,…stb.)
 
Nem is beszélve arról, hogy a nagy cégek és szolgáltatók az utolsó postai bélyeg és papírlap árát is felszámítják nekünk, sőt ütik az asztalt érte, amíg, a mi jogos kártérítési igényeinket is magasról lesz@rják.

Nem is értem ezeknek a multi szolgáltatóknak milyen adó terhei is lehetnek, ha az összeset a fogyasztóikra a vevőikre terhelik.... :(


„Quod licet Iovi, non licet bovi!”

"Talán eltűnök hirtelen,
akár az erdőben a vadnyom."  /József Attila)

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése